zondag, februari 19, 2006

Een nieuwe aanslag


Na de teleurstellende soundtrack van Danny the Boy, herpakt 3D zich volledig met `Live with me` - een Massive Attack grand cru, die het beste van Blue Lines en Protection aan de ene kant, en Mezzanine en 100th Window aan de andere, met zich vermengt.

Massive Attack is een sleutelgroep in mijn `muzikale ontwikkeling` geweest. Meer nog: Massive Attack was op verschillende momenten op een vreemde manier de soundtrack bij cruciale momenten in mijn (liefdes)leven. Ik vraag me af of ik net daardoor Blue Lines en Protection zo goed vond, en 100th Window een jaar niet kon aanhoren. En nu doen ze het dus weer. Met Terry Callier die half-croonend `I`ve been thinking of you baby` zingt, net op het moment als B. hetzelfde typt. Vreemd.

Check de mooie video hier.
De `Collected` Best of met onder andere alle videoclips van de groep komt uit op 27 maart.

Geen opmerkingen: