zondag, januari 08, 2006

In de hitparade (1): Black Eyed Peas - My Humps

Of: hoe creëer je een perfecte popsingle? Perfecte intro met die Mexicaanse trompetjes die een spaghetti-western lijken aan te kondigen, maar niet meer dan de prelude vormen voor een van de beste beats sinds lange tijd in de hitparade. Grime verbleekt er bij.

Natuurlijk is het de invloed van ‘Drop it like it’s hot’ – en de Neptunes en Timbaland in het algemeen – die dit mogelijk heeft gemaakt – in die zin is het niet zo origineel als sommigen willen geloven. Maar ‘My humps’ is zó minimaal, en de combinatie met de scheurende synth, het catchy refrein en de opzwepende nietszeggende crunk-teksten die tot paringsdansen in de hele wereld leiden, maken dit de ultieme plaat to shake your booty to tegenwoordig.
Trouwens empirisch vastgesteld (door ehm, mij) dat dit een dansvloermagneet is. En zoals mijn Australische vriendin Ting zei: “This song makes me want to grab my titties on the dancefloor.” Wees daar maar eens tegen.

6 opmerkingen:

Martijn zei

Blacke Eyed Peas heeft eeen aantal goede nummers, maar 'My Humps' is echt te Après Skihut. Zal inderdaad als een dansvloermagneet werken, maar dan wel vooral voor een bepaald soort type. Het type dat uitspraken doet als “This song makes me want to grab my titties on the dancefloor.” ;)
Ik stel dan ook voor de titel aan te vullen tot 'My Humps (The Slapper Song)'.

Mathias Vermeulen zei

Après skithut? Is dat niet meer voor Anton aus Tirol en Schnappi en dat soort toestanden?

Voor de rest heb je wel gelijk natuurlijk ;), hoewel ik de productie nog steeds geweldig vind.

rizzx zei

fuuuuuck, dit is echt te kut voor woorden. ik mag best wat pop horen maar dit moet dood.

Mathias Vermeulen zei

waarom?
waarom is dit bijvoorbeeld slechter dan 'drop it like it's hot'?
en zeg nu niet dat het aan de tekst ligt, want die is heus niet zo uitzonderlijk als je het naast de gemiddelde crunk-plaat legt.

O. L. Muñoz Cremers zei

Dit moet helemaal niet dood. BEP zijn altijd een beetje hit & miss maar dit is gewoon sublieme popmuziek. Maar dat mag natuurlijk niet van het hooggerechtshof voor echte echte hiphop. ;)

(mijn vriendin is ook helemaal gefascineerd door dit nummer, dus dan is er ook altijd wat aan de hand.)

Mathias Vermeulen zei

Words from the wise!